Lyoness och framtidens shoppingtrend

Lyoness förstår shopping som ingen annan. Företaget med säte i Graz, Österrike etablerades för 10 år sedan och har sedan dess utvecklats till en av världens ledande aktörer inom multichannel-shopping.
Pengar tillbaka vid varje inköp. Det är vad Lyoness, shoppingcommunity och lojalitetsprogram, erbjuder sina 3 miljoner medlemmarna som handlar hos 29 000 Lojalitetsföretag inom handels- och tjänstesektorn runt om i världen. Lyoness är ett unikt och globalt nätverk som knyter samman konsumenter och företag som alla gynnas av de förutsättningar som skapas. Medlemmarna får pengar tillbaka på sina dagliga inköp och Lojalitetsföretagens omsättning och kundfrekvens ökar. Företagen får dessutom nya och lojala kunder. Under året 2013 stödjer Lyoness alla Lojalitetsföretag i Österrike, Ungern, Rumänien och Slovakien med ”NU”-reklamkampanjen. Kampanjens mål är att marknadsföra Lyoness Cashback Card och uppmärksamma kunderna om förmånerna och hur enkelt det är att använda. Kampanjen syftar också till att uppmärksamma om varumärket Lyoness.

Det österrikiska företaget grundades år 2003. I dagsläget bedriver Lyoness verksamhet i 33 länder i Europa samt i USA, Kanada och Brasilien, Förenade Arabemiraten, Qatar, Sydafrika och Asien-Stillahavsregionen (Hong-Kong, Macao, Australien, Thailand och Filippinerna). Företaget planerar utöka till ytterligare länder i Mellanöstern, Afrika, Asien och Sydamerika till år 2015.
Framtidens shopping – fyra möjligheter att handla med Lyoness
Tack vare sitt unika koncept med endast ett förmånskort, Lyoness Cashback Card, är det attraktivt för många som handlar. För varje köp en Lyoness-medlem gör med Cashback Card, mobilvärdecheckar (Mobile Cashback), presentkort/originalvärdecheckar från Lyoness Lojalitetsföretag eller Online Shopping får de upp till två procent Cashback tillbaka. Beloppet tillgodoräknas medlemmens personliga kontantkonto och betalas ut till det privata bankkontot när man uppnått 95 kr.

Lyoness har tagit ett stort steg för att förbereda sig inför framtidens handel. Företaget är särskilt innovativt och kombinerar ny teknologi i ett multichannel-koncept. Gränsen mellan den reella och den virtuella shoppingvärlden suddas ut mer och mer.
Sedan 2012 har Lyoness informerat sina medlemmar om shopping genom företagets egna infotainment-kanal, Lyoness.TV. Den multifunktionella Tv-kanalen möjliggör interaktivt användande och passar därför perfekt för framtidens shoppingupplevelser. Det kommer bl.a. att vara möjligt att skräddarsy tjänster och informera medlemmar ännu effektivare genom att använda sig av location based services.

Ansvar i samhället
Företagets verksamhet drivs enligt företagsfilosofin: ”Handla tillsammans, gynnas tillsammans, gör gott tillsammans“. Corporate Social Responsibility, det sociala ansvaret, var en viktig del redan när företaget grundades. Med Lyoness sparar medlemmarna inte bara pengar vid varje inköp, de gör också gott. En del av alla inköp som görs genom Lyoness stöder Lyoness Child & Family Foundation och Lyoness Greenfinity Foundation. Stiftelserna driver välgörenhets-, utbildnings- och miljöskyddsprojekt som finansieras främst genom bidraget från dessa inköp och donationer.

Om publicisten






Kommentera