Readsoft orderhanteringssystem gör vardagen enklare

Med ett kraftfullt och lättmanövrerat orderhanteringssystem kan ditt företag spara pengar i form av minskade personalkostnader och bättre användning av er dyrbara tid. Readsoft är ett svenskt företag som automatiserat orderhanteringssystem för flera företag, både i Sverige och utomlands. Med deras tjänster kan man enkelt ta emot inkommande fakturor och kundordrar och sedan behandla dem på ett lättöverskådligt sätt.

Man slipper hantera stora mängder papper och kan effektivt skicka dokument till sina kunder utan att behöva förlita sig på postgången. Det sparar inte bara tid och pengar utan leder också till minskade utsläpp och minskad pappershantering, vilket är positivt för vår miljö. Ett orderhanteringssystem fungerar enkelt uttryckt genom följande tre steg:

  1. Ta emot en kundorder

Readsoft gör samtliga ordrar ditt företag tar emot elektroniska, oavsett formatet de kommer i. Det kan handla om PDF-filer som skickas via e-mail, faxade TIFF-filer eller elektroniska dokument i XML.

 

  1. Läs in kundordern

Programvaran läser automatiskt av informationen på den inkommande order, och sammanställer de relevanta uppgifterna som beställare, antal och ordernummer. All information du önskar sammanställa kan samlas ihop av programvaran för att sedan validera denna mot ditt eget system. Ifall någon av uppgifterna inte ser normal ut får du reda på detta genom olika typer av notifieringar.

  1. För över informationen till företagets eget system

Informationen förs sedan över till företagets system för vidare behandling eller hantering. Många väljer idag att utöver ett automatiskt orderhanteringssystem också digitalisera sina arkiv, vilket gör att de inkommande kundordrarna enkelt kan hittas när man behöver dem. I det digitaliserade arkivet kan man snabbt hitta de dokument eller kontrakt man behöver, och gör också att ni sparar en hel del plats på kontoret.

Läs även gärna: ReadSoft tecknar avtal värt 2,3 MSEK med ett läkemedelsföretag

Om publicisten






Kommentera