Satsa på företagets kuvert

Marknadsföring är otroligt viktigt för alla företag och det gäller både att synas väl och ge ett bra intryck till kunderna. Det satsas ofta mycket på olika slags reklamkampanjer, men det gäller att även tänka på alla mindre detaljer för ett fungerande helhetsintryck. En sådan här detalj är kuverten som man använder för att skicka räkningar och andra utskick till kunderna, som till exempel kundbrev och information om olika erbjudanden och kampanjer. Det kan vara enkelt att bara köpa vanliga fönsterkuvert som är bruna eller vita, men faktum är att dessa är otroligt tråkiga och opersonliga och därmed riskerar att förbli oöppnade. Var det länge sedan du skickade ett brev kan du köpa kuvert på Kontorsproffset.se som har många olika kuvert i storlekar och former, även vadderade och många olika kampanjer.

Med personliga kuvert kan företaget sticka ut på ett positivt sätt. Tänk på att kuvertet är det första som kunden ser och därför även bidrar till det första intrycket av företaget. För ett professionellt intryck lönar det sig att förse kuverten med företagets adress, så mottagaren vet vem som har skickat brevet. Har företaget en egen logotyp är det även en god idé att trycka den på kuvertet. Med den stora mängd reklam som skickas idag räcker dock inte detta ibland, och ett vanligt vitt fönsterkuvert kan lätt hamna längst under i posthögen och förbli oöppnat. Det gäller med andra ord att få kuvertet att sticka ut på något sätt och fånga mottagarens uppmärksamhet. Det kräver lite mod, men ett kuvert i en grann färg blir säkert upptäckt och kan i bästa fall väcka nyfikenheten hos kunden. Kuvertens roll i företagets marknadsföring bör inte underskattas. Våga därför vara nyskapande och profilera ert företag bättre genom att välja personliga kuvert för era utskick. Själva kuvertets innehåll är självklart också viktigt, men snygga kuvert är en bra början!

Om publicisten






Kommentera